Sakset i pressen
presselink 2007
|
Letbane på vej.
(Stiften Århus 31.12.07)
|
Regeringen sylter den kollektive transport.
(KD d. 31.12.07)
|
Det bliver dyrt at grave Københavns veje ned.
(Ingeniøren 28.12.07)
|
Amerikansk skandale tunnel endelig færdig.
(Ingeniøren 27.12.07)
|
Batteridrevne sporvogne indtager Nice.
(Ingeniøren 27.12.07)
|
Letbane på vej. 
(TV2 Lorry d. 22.12.07)
|
Letbane langs Ring 3 rykker nærmere.
(Albertslundp. 22.12.07)
|
Borgmestre vil have letbane ved København.
(Berlingske 22.12.07)
|
Kommuner kæmper for københavnsk letbane.
(Berlingske 22.12.07)
|
Borgmestre enige om letbane.
(DR Kbh. d. 22.12.07)
|
Borgmestre: Letbane ved København.
(TV2 d. 22.12.07)
|
Togbaner bør lægges sammen nu.
(DR Århus d. 22.12.07)
|
Liv i letbane-drøm.
(det gr. område 21.12.07)
|
Nærbanerne i Århus bør samkøres straks.
(Stiften d. 21.12.07)
|
Busser skal køre på naturgas.
(DR d. 20.12.07)
|
Busser må vige for kongelige kareter.
(Berlingske 19.12.07)
|
Politiker-nej til lastbiler i København.
(Berlingske 19.12.07)
|
Mere asfalt fjerner ikke køer.
(JP d. 18.12.07)
|
Cykler i fokus i Københavns nye bydel.
(JP d. 14.12.07)
|
Transportforskere: Klima-ministre sjofler bilernes CO2-frås.
(Ingeniøren 14.12.07)
|
Hvordan skal fremtidens metro se ud?
(Ingeniøren 13.12.07)
|
Metro-studehandel med staten sikrer Frederiksb. 41 mio. kr.
(Berlingske 13.12.07)
|
Blinde risikerer livet på togstationer.
(JP d. 13.12.07)
|
Ingen hjælp til handi- cappede buspassagerer
(JP d. 12.12.07)
|
Behov for flere og større veje.
(DR d. 06.12.07)
|
Infrastrukturkomm: Flere motorveje i DK.
(Berlingske 06.12.07)
|
Regeringskommission anbefaler flere motor- veje.
(JP d. 06.12.07)
|
Infrastruktur & transport
(DN d. 06.12.07)
|
Kommissionen om DN og CO2-udslippet.
(Infrastr.kom. 06.12.07)
|
Det trækker ud med IC4.
(DR d. 04.12.07)
|
Holland går forrest med roadpricing i hele landet.
(Ingeniøren 04.12.07)
|
Minister: Vel skal vi ej betale for at køre på de nye motorveje.
(Ingeniøren 03.12.07)
|
Kollektiv trafik - ikke taxier i busbaner.
(JP d. 03.12.07)
|
Nye superbusser skal tage trykket af Århus.
(Stiften d. 02.12.07)
|
Regeringskommission: Togene forsinkes af politisk nøl.
(Berlingske 30.11.07)
|
Skal sporvognen relanceres?
(DR d. 29.11.07)
|
Lufthavn trækker passagerer til metroen.
(Børsen 28.11.07)
|
Ny metrostrækning lever heller ikke op til passagerprognoser.
(Ingeniøren 28.11.07)
|
Rapport: Danmark misser nok Kyoto-mål.
(Ingeniøren 27.11.07)
|
Biltrafikken vokser med tre procent.
(Ingeniøren 27.11.07)
|
Transportminister: Danmark skal ikke være CO2-foregangsland.
(Ingeniøren 23.11.07)
|
Utroligt ærgerligt at splitte energi/transport
(Ingeniøren 23.11.07)
|
IC4-tog kørt 50.000 km.
(Stiften d. 21.11.07)
|
Passagerer strømmer til togene.
(JP d. 21.11.07)
|
Leder: En bedre by.
(JP Århus d. 20.11.07)
|
Spareplan truer kollektiv trafik.
(DR d. 19.11.07)
|
Borgere giver busser og tog topprioritet.
(Berlingske 18.11.07)
|
Carlsberg-bydel giver tæt trafik.
(JP d. 17.11.07)
|
Togpassagerer venter stadig.
(MetroXpress 14.11.07)
|
Transportministeren kører videre.
(TV2 Nord d. 14.11.07)
|
Dansk biltrafik blev endnu større miljøsynder.
(Ingeniøren 14.11.07)
|
Ti procent af bilisterne udleder 60 procent af forureningen.
(Ingeniøren 13.11.07)
|
Kandidater: Staten skal betale letbane.
(JP Århus d. 13.11.07)
|
Partierne, klimaet og den kollektive trafik.
(JP d. 13.11.07)
|
Trafikpropper rammer kun hårdt få steder.
(JP d. 12.11.07)
|
Passivitet over for klimaændringer kaldes forbryderisk.
(JP d. 12.11.07)
|
Skove er 100.000 gange bedre for klimaet end højhastighedstog.
(Ingeniøren 12.11.07)
|
Miljørigtig transport.
(JP d. 10.11.07)
|
R: Pendlernes paradis.
(JP d. 10.11.07)
|
Minister: Køer giver velfærdstab.
(JP d. 10.11.07)
|
Billigere og bedre kollektiv trafik - og mindre forurening.
(Urban, SF d. 10.11.07)
|
Ny metode skal bevare klosterruin i Svendborg.
(Ingeniøren 10.11.07)
|
Ingen fremtidssikrede trafikløsninger.
(Ingeniøren 09.11.07)
|
Danske tog skal være elektriske.
(JP d. 09.11.07)
|
Trafikminister: Så lad os da undersøge de eltog.
(Ingeniøren 08.11.07)
|
Vil have ny station på Høje Taastrup-linien.
(DR d. 08.11.07)
|
S vil indføre kørselsafgifter for lastbiler.
(JP d. 08.11.07)
|
DF: Veje og jernbaner kræver investeringer for 500 mia.
(JP d. 07.11.07)
|
Danskerne vil satse på kollektiv trafik.
(Berlingske 07.11.07)
|
Flere busser og tog kan spare samfundet for 66 mia.
(Ing. d. 07.11.07)
|
Bilister kræver bedre kollektiv trafik

(DR d. 07.11.07)
|
DN afviser fast Kattegatforbindelse.
(Berlingske 06.11.07)
|
Folketinget bakker op om letbane i Århus.
(DR d. 06.11.07)
|
Milliardplan for havnetunnel og metro.
(Berlingske 05.11.07)
|
Kristendemokraterne vil have letbane i Odense.
(TV2 d. 04.11.07)
|
Trafikløsning for fremtiden, Århus.
(JP d. 02.11.07)
|
Flertal for at sætte strøm på togene.
(Ingeniøren 02.11.07)
|
Vælgerne tvivler på trafikpolitikernes handlekraft.
(Berlingske 01.11.07)
|
Gratis p-pladser ved alle S-togsstationer – og bompenge.
(Berlingske 01.11.07)
|
NA: Stop udbygningen af veje og brug milliarder på tog.
(JP d. 01.11.07)
|
Danmark langt bagud med elektrificering af jernbanen.
(Ingeniøren 01.11.07)
|
Entreprenør: Metro-boring bliver et heftigt projekt.
(Ingeniøren 31.10.07)
|
Der skal køre S-tog i Trekantområdet.
(DR P4 d. 31.10.07
|
Radikale ønsker nærbane fra Fredericia.
(DR P4 d. 31.10.07)
|
Professoren blogger: Trafikpolitikerne ignorerer vores viden.
(Ingeniøren 31.10.07)
|
Den videns-ignorerende trafikpolitik.
(Ingeniøren 31.10.07)
|
Hvordan skal vi dog komme frem?
(Berlingske 30.10.07)
|
Trafikforsker: Godt trafikudspil fra SF
(DR d. 30.10.07)
|
SF vil bruge 93 milliarder på jernbanen.
(Berlingske 29.10.07)
|
Jyderne er bedst til at score trafikinvesteringer
(Berlingske 29.10.07)
|
Ny trafikplan efterlyses.
(JP Århus d. 29.10.07)
|
Motorvej til Silkeborg og letbane skal prioriteres.
(JP Århus d. 26.10.07)
|
Trafikken står stille til efter valget
(Berlingske 25.10.07)
|
Ringsted vil fragte borgerne rundt i skilift
(Ingeniøren 25.10.07)
|
Valg stopper rapport om danske veje og baner
(Ingeniøren 24.10.07)
|
Ombudsmand: Metro bryder loven
(24.10.07)
|
Miljøvenlig trafik i Skåne.
(JP d. 23.10.07)
|
Letbanen kan ikke komme hurtigt nok
(Stiften Århus 23.10.07)
|
Metro sender buster-minalen på Rådhus-pladsen på pension.
(DR Kbh. d. 22.10.07)
|
Gratis tog og bus til nordjyderne.
(DR Nordj. 22.10.07)
|
Letbanen i en central rolle
(Stiften Århus 21.10.07)
|
Århus har vokseværk
(Stiften 21.10.07)
|
Udsigt til Metrostation på kirkegård.
(JP d. 20.10.07)
|
Arriva hopper med på grøn busbølge.
(Politiken 20.10.07)
|
Holst ønsker mere kollektiv trafik.
(DR d. 17.10.07)
|
Flere dør af trafikken end i trafikken.
(JP d. 17.10.07)
|
Danske bilister udleder mere og mere CO2.
(Ingeniøren 17.10.07)
|
Dræbertal fra bil-os er vildt overdrevne.
(Ingeniøren 17.10.07)
|
Trafikken skyld i mest CO2-udslip.
(TV2 d. 16.10.07)
|
DK's største buslinje bliver grøn.
(TV2 d. 16.10.07)
|
Elektronik på vejene kan skære 14 procent af bilkøerne.
(Ingeniøren 15.10.07)
|
Danske togstationer er livsfarlige for blinde.
(Avisen d. 14.10.07)
|
Trøjborg støtter togstop i Hovedgård.
(Horsens F.B. 11.10.07)
|
Staten lurpasser i trafik-politikken.
(Moderne Tider 10.10.07)
|
Hovedstadens trafik-problemer skal løses.
(Berlingske 08.10.07)
|
Bilister skal betale for at bruge nye trafikanlæg.
(Berlingske 08.10.07)
|
Malmö kan få spårvagnar igen.
Se WEBB-TV
(Sydsvenskan 05.10.07)
|
Viborg får vandret elevator.
(Ing d. 05.10.07)
|
Nej til taxier i busbaner.
(JP d. 05.10.07)
|
S: Brugerfinansiering kan ikke bære Kattegatbro.
(JP d. 04.10.07)
|
Letbane fremfor A-bus.
(Urbanblog d. 02.10.07)
|
Borgmester vil gøre København CO2-neutral.
(DR d. 30.09.07)
|
Metro til Lufthavnen var nær aldrig bygget.
(Berlingske 30.09.07)
|
Så er der metro til lufthavnen.
(DR d. 28.09.07)
|
Nu kører metroen til lufthavnen.
(Politiken 28.09.07)
|
Klar til 400 afgange med ny københavner-metro.
(Ingeniøren 27.09.07)
|
Skal hovedstadens veje gå i ring eller helt i stå?
(Berlingske 25.09.07)
|
Odderbanen kører igen.
(JP d. 25.09.07)
|
Manglende infrastruktur truer velfærden.
(i Børsen d. 24.09.07)
|
Connie H. og Venstre uenige om trafikplan.
(Nyhedsavisen 21.09.07)
|
WORLD CLASS TRAMS FOR EDINBURGH.
(ITM World d. 20.09.07)
|
S-tog til lands, til vands og i luften.
(Politiken 19.09.07)
|
Førerløst tog over Gl. Århusvej i Viborg.
(Folkebladet 18.09.07)
|
Udvalg vil binde kommu-ne sammen med busser.
(Jyske Vestk. 18.09.07)
|
»Guten Tag« i de københavnske busser.
(JP d. 17.09.07)
|
25 minutter i S-tog til København.
(Frederiksb. Amts Avis 17.09.07)
|
Slækker på køreforbud for Århus-tog.
(Berlingske 17.09.07)
|
Farlige skinner standser Odderbanen.
(Ingeniøren 15.09.07)
|
Tysk by fjerner alle trafikskilte.
(JP d. 14.09.07)
|
Milliarder brændes af på infrastruktur u. overblik.
(Ingeniøren 14.09.07)
|
Din bus- og togbillet bliver dyrere.
(Berlingske 13.09.07)
|
Ny milliardplan på vej for trafikken.
(JP d. 12.09.07)
|
Ny transportminister fåmælt ved tiltrædelse.
(JP d. 12.09.07)
|
Ny minister: Jeg er et dårligt CO2-eksempel.
(Ingeniøren 12.09.07)
|
Trafik får først jackpot i 2015.
(Berlingske 11.09.07)
|
Togbane og vej overdækkes. Århus
(JP d. 06.09.07)
|
Regeringen hamrer bom-men ned for roadpricing.
(Ingeniøren 06.09.07)
|
Forstæderne skriger på letbane, havnetunnel og ny ringvej.
(Ingeniøren 04.09.07)
|
Randers vil have letbane.
(JP d. 03.09.07)
|
En person dør i trafikken hver dag.
(JP d. 03.09.07)
|
Kørestolsbrugere har problemer i metro.
(Politiken 31.08.07)
|
Stilheden sænker sig over S-toget.
(Berlingske 31.08.07)
|
”Tak” til Bent Hansen.
(JP d. 30.08.07)
|
Kommission: Sats stort på intelligent trafik.
(Ingeniøren d. 30.08.07)
|
Borgmestre: Pendlertal uden betydning.
(DR Kbh. d. 30.08.07)
|
Mange bække små kan give S-tog til tiden.
(Berlingske 30.08.07)
|
Små-investeringer kan give S-tog til tiden.
(Ingeniøren d. 30.08.07)
|
Lover katalog om flaskehalse på S-banen.
(DR Kbh. d. 30.08.07)
|
Busser i motorvejens nødspor.
(DR d. 30.08.07)
|
Movia: Pendlerbusser istedet for motorveje.
(DR Kbh. d. 29.08.07)
|
Trafikforskning syltet, mens bilkøerne vokser.
(Ingeniøren d. 29.08.07)
|
Bilkøen er togets bedste ven.
(Berlingske 29.08.07)
|
Hvis man nu tog løbehjulet til jobbet.
(Berlingske 28.08.07)
|
Minibusser på vej til den indre by i København.
(DR d. 28.08.07)
|
Hurtigbusser til Sjælland.
(DR d. 28.08.07)
|
Metro på skinnerne igen.
(Læs baggrund på Avisen 27.08.07)
|
Infrastrukturkommis-sion afviser roadpricing
(JP d. 27.08.07)
|
Bybane i Bergen er en kæmpe ingeniørbedrift
(Ingeniøren 25.08.07)
|
Skal hovedstadens veje gå i ring eller helt i stå?
(Berlingske 25.08.07)
|
Hovedstadsborg-mestre til kamp mod Kattegatbro.
(Berlingske 24.08.07)
|
Drop Kattegatbro og jyske motorveje
(JP d. 24.08.07)
|
Kommission mangler miljøforslag
(JP d. 24.08.07)
|
Cyklister føler sig overset i kommission
(Berlingske d. 23.08.07)
|
Flere veje rundt om København (Kommission)
(Berlingske d. 23.08.07)
|
Betalingsmotorveje: En ussel forretning for samfundet
(Ingeniøren 23.08.07)
|
Kommission: Ikke et ord om roadpricing
(Ingeniøren 22.08.07)
|
København snupper trafikinvesteringer (Kommission)
(DR d. 22.08.07)
|
Østjylland og København snupper trafikinveste-ringer. (Kommission)
(Jyske Vestk. 22.08.07)
|
Metroen giver overskud
(epn d. 22.08.07) - ?!
|
Endelig trikk på Kolsåsbanen
(Budstikka.no 20.08.07)
|
Flere busser og tog skal fjerne bilkøerne.
(JP d. 17.08.07)
|
Letbaner og bedre tog skal fjerne køproblemer
(JP d. 16.08.07)
|
Massiv folkelig modstand mod Femern-aftale.
(Ingeniøren 15.08.07)
|
Trafikal visnepolitik i Kbh
(Berlingske 14.08.07)
|
Nu syns ljuset i slutet av Citytunneln.
(Sydsvenskan 14.08.07)
|
Skohandlerens exit.
(Berlingske d. 13.08.07)
|
Færre biler kører ind i hovedstaden.
(JP d. 12.08.07)
|
Jørgen Mylius: Sporvognene måtte vige for musikken.
(Berlingske 07.08.07)
|
K klar til statsinveste-ringer i sporvogne.
(JP d. 07.08.07)
|
Støtte til underjordisk S-bane.
(Berlingske 04.08.07)
|
Underjordisk S-tog kan aflaste flaskehals.
(Ingeniøren 03.08.07)
|
Forslag: Ny underjordisk ekspresbane for S-tog.
(Berlingske 03.08.07)
|
Deutsche Bahn vil køre hver femte danske bus.
(Berlingske 31.07.07)
|
Tysk kæmpe satser på danske busser.
(JP d. 31.07.07)
|
Løbske budgetter kan forsinke nye motorveje.
(Ingeniøren 30.07.07)
|
Cyklen slår offentlig transport.
(Politiken 26.07.07)
|
Små busser i Københavns smalle gader.
(Berlingske 24.07.07)
|
Lange udsigter med trinbræt i Laurbjerg.
(Stiften 24.07.07)
|
Først en moderne letbane.
(Stiften 20.07.07)
|
Rejsetid med tog uændret i 40 år.
(TV2 d. 17.07.07)
|
Letbanemiljø
(JP Århus d. 13.07.07)
|
Nej til indgreb mod dieselos.
(Berlingske 13.07.07)
|
Undersøgelse af letbane koster 14 mio. kr.
(JP Århus d. 12.07.07)
|
Kom nu – skær 40 procent af CO2-udslip.
(Ingeniøren 12.07.07)
|
Kattegatbro løser ingen trafikproblemer.
(JP d. 09.07.07)
|
RV: Bro over Kattegat kun for tog.
(DR d. 09.07.07)
|
Politikere: Nu skal vi regne på Kattegatbro.
(Ingeniøren 09.07.07)
|
Jernbanen halter i Femern-aftale.
(JP d. 08.07.07)
|
Femern-forbindelse kan blive 7 mia. dyrere.
(Ingeniøren 05.07.07)
|
Misforståelse om letbaner.
(JP d. 04.07.07)
|
Flemming Hansen klar til ny jernbane til Ringsted.
(Ingeniøren 02.07.07)
|
Anders Foghs hamskifte.
(JP d. 29.06.07)
|
Danmark bidrager med 35 mia. til Femern-bro.
(epn d. 29.06.07)
|
Eksperter advarer mod Femern-bro.
(JP d. 29.06.07)
|
Odderbanen renoveres for 120 mio. kr.
(JP Århus d. 27.06.07)
|
Investorer klar til Femern-broen.
(Børsen d. 22.06.07)
|
Vi vil ikke køre i bus.
(JP d. 25.06.07)
|
Pendlere skal forkæles med lækre busser.
(JP d. 25.06.07)
|
Oprydning i metroen
(Berlingske 22.06.07)
|
Metroen taber milliarder i værdi
(Berlingske 21.06.07)
|
En meget stor bygning til meget få passagerer
(Berlingske 21.06.07)
|
Metro mister værdi for milliarder. 
(DR d. 21.06.07)
|
Trafik-ønskeliste med bro, bane og tunnel.
(JP d. 15.06.07)
|
Hovedstaden i fælles trafikfront.
(DR d. 14.06.07)
|
Hovedstaden skal have flere ringveje og ringbaner.
(Ing d. 14.06.07)
|
Hovedstaden til fælles kamp for at tiltrække store trafik-projekter
(Berlingske 13.06.07)
|
Hvad skal udbygges først: Broer eller pendlerstrækninger?
(Berlingske 13.06.07)
|
Ikke plads til letbaner.
(JP d. 11.06.07)
|
Helsingborg er Europas busby nummer et.
(Pol d. 06.06.07)
|
Københavnere ønsker sporvogne.
(JP d. 06.06.07)
|
IC4-leverandør forsinker også svenske sporvogne.
(Ingeniøren 06.06.07)
|
Passagerer flygter fra busserne.
(Pol d. 05.06.07)
|
Udsigt til flere trafikpropper.
(DR d. 04.06.07)
|
Trafikale Udfordringer i Hovedstadsområdet
(rapport 6 Mb).
(TRM, juni 2007)
|
Trængsel er en by i Ungarn.
(Berlingske d. 04.06.07)
|
Pokkers også alle veje fører til København.
(Berlingske d. 04.06.07)
|
Ska' vi så lige få løst de trafikproblemer?
(Berlingske d. 04.06.07)
|
Århusplaner vel modtaget.
(JP d. 02.06.07)
|
Metroudvidelse: 1 mia. kr. pr. km.
(JP d. 01.06.07)
|
For 15 milliarder kroner metrocityring vedtaget.
(Ingeniøren 01.06.07)
|
Flertal vil give penge til letbane.
(JP d. 27.05.07)
|
Udsigt til statspenge til letbane.
(Stiften d. 26.05.07)
|
Vestbanen i fare for at blive lukket.
(DR d. 25.05.07)
|
Frygt for metrostation på Enghave Plads.
(DR d. 25.05.07)
|
Lufthavns-metroen åbner før planlagt.
(Ingeniøren 25.05.07)
|
9 af 10 lyttere vil have sporvognene tilbage.
(DR d. 23.05.07)
|
Transporten skal være mere bæredygtig.
(DN d. 23.05.07)
|
Udsigt til overskud for Metroen.
(JP d. 23.05.07)
|
Metroen giver overskud.
(DR d. 23.05.07)
|
Leder: Tænk stort i infrastrukturen.
(Berlingske 20.05.07)
|
Førerløs kurs mod ny Metro-skandale.
(Berlingske 18.05.07)
|
Rapport anbefaler letbane og flere tog.
(JP d. 16.05.07)
|
Trafikstyrelsen: Letbane og hurtigtog til Århus.
(Stiften d. 16.05.07)
|
Det koster 195 mia. at fordoble togtrafikken.
(Ingeniøren 16.05.07)
|
100 mia. til jernbanen over 30 år.
(DR d. 15.05.07)
|
Trafikstyrelsens rapport (maj 2007)
|
Danmarks sløsede CO2-plan rammer virksomhederne.
(Ingeniøren 11.05.07)
|
Undervurderede omkostninger + overvurderede indtægter = vedtagelse.
(Ingeniøren 30.04.07)
|
Sundbyer ønsker fast forbindelse
(JP d. 28.04.07)
|
Færre metropassagerer koster milliarder.
(Ingeniøren 28.04.07)
|
Ny optimisme bag metroring.
(Ingeniøren 27.04.07)
|
IDA: Bilafgifterne er på rigtig kurs - langsomt.
(Ingeniøren 25.04.07)
|
Danmarks første letbane går ud over Århusbusser
(Ingeniøren 23.04.07)
|
Succes for Ringbanen.
(DR Kbh. d. 22.04.07)
|
IC4-fabrikken i stor krise
(Børsen 21.04.07)
|
Tag toget og red Metroen.
(Berlingske 21.04.07)
|
Venstre i Århus vil grave letbanen ned.
(Stiften 20.04.07)
|
Ny beregning: Færre passagerer tager metroen.
(Ingeniøren 20.04.07)
|
Færre med Metroen.
(Berlingske d. 19.04.07)
|
Metroringen bliver en kvart mia. dyrere.
(Børsen d. 19.04.07)
|
Nye passagerprognoser for Metro Cityringen.
(Ministeriet d. 19.04.07)
|
K: Havnebussernes rute skal forlænges.
(DR Kbh. d. 19.04.07)
|
Letbane kan sparke mere liv i Vestegnen.
(JP d. 13.04.07)
|
Kæmpelastbiler: Mere støj, forurening og alvorligere uheld.
(Ingeniøren d. 13.04.07)
|
Programmeringsfejl forsinker OTM metrotal.
(Ingeniøren d. 12.04.07)
|
Det nye København bliver uden biler.
(Avisen d. 10.04.07)
|
Ja til S-togsstation giver håb om by med 6.000 boliger.
(Ingeniøren d. 10.04.07)
|
Den trafikale farce i København.
(JP d. 07.04.07)
|
Verdens første tog til diesel, jævn- og vekselstrøm.
(Ingeniøren d. 03.04.07)
|
Fransk tgv-tog sætter rekord på 575 km/t.
(Ingeniøren d. 03.04.07)
|
Fornebu: Vil dumheten seire?
(Bytrafikk d. 02.04.07)
|
Metroen bør få station på Vesterbrogade.
(Ingeniøren 30.03.07)
|
Metro-cityring til gavn for alle.
(JP d. 23.03.07)
|
Pendlere opgiver toget.
(Ingeniøren 22.03.07)
|
Letbane til Riget.
(JP d. 21.03.07)
|
Pendlere flygter fra sjællandske tog.
(JP d. 21.03.07)
|
Ingen metrostation til Carlsberg.
(Ingeniøren 20.03.07)
|
Carlsberg dropper Metrostation.
(Børsen d. 20.03.07)
|
Beijing to complete construction of new light railway.
(CHINAdaily 18.03.07)
|
Hovedstadens pendlere får ny trafikguide på net.
(Berlingske 18.03.07)
|
Letbane i Århus bliver unødigt dyr.
(DR d. 16.03.07)
|
Seks vil være letbanens første chef.
(Stiften Århus 12.03.07)
|
Ingen vil sidde med aben på Nørreport Station.
(Berlingske 10.03.07)
|
København kæmper imod høje skorstene på Nørreport.
(Berlingske 10.03.07)
|
Grøn jubel: Så kom energiplanen i hus.
(Ingeniøren 09.03.07)
|
Nørreport Station bliver ikke kønnere.
(DR d. 09.03.07)
|
Nørreport skal stadig ligne en skandale.
(Berlingske d. 09.03.07)
|
20 gange længere bilkøer i 2030.
(Ingeniøren 08.03.07)
|
Infrastrukturkommis-sion materiale til dagens møde d. 08.03.07.
|
Dobbelt så meget biltrafik i år 2030.
(DR d. 07.03.07)
|
Ingeniører: Metrostation er fejlplaceret.
(DR d. 07.03.07)
|
Ny Metro-cityring mangler sammenhængskraft.
(JP-Kbh d. 07.03.07)
|
Nyt spor skal sikre hurtigere tog til København H
(Ingeniøren 06.03.07)
|
Cityringen ind i fremtiden
(JP Kbh. d. 05.03.07)
|
Der bliver kamp om skjult formue.
(Stiften Århus 04.03.07)
|
Skjult formue kan betale tunnel og letbane.
(Stiften Århus 03.03.07)
|
Syddjurs stiger på letbanen.
(Stiften d. 02.03.07)
|
Metro letter ikke bilos i København.
(Berlingske d. 02.03.07)
|
Flertal for at fordoble vejinvesteringer.
(Ingeniøren d. 01.03.07)
|
Vejudbygning vil øge CO2-udslip.
(Ingeniøren d. 01.03.07)
|
Brug de skinner der er.
(Stiften Århus 01.03.07)
|
Metro-ring skal genforhandles, hvis regningen stiger.
(Ingeniøren d. 27.02.07)
|
Arbejder videre med letbane til Billund.
(Jyske Vestk. 26.02.07)
|
Havnedebat kan ende med bedre kollektiv trafik.
(Stiften Randers 23.02.07)
|
Glem ikke metroens anlægsomkostninger.
(Ingeniøren d. 23.02.07)
|
Metro kan koste Carlsberg milliard.
(DR d. 22.02.07)
|
Det haster med letbane
(Stiften Århus 21.02.07)
|
Regeringen giver grønt lys for cityrings budget.
(Ingeniøren d. 20.02.07)
|
Metropris presset af flint og kalk.
(Ingeniøren d. 16.02.07)
|
Brug i stedet pengene til flere p-pladser ved S-stationer.
(Ingeniøren d. 16.02.07)
|
Rådmand: Letbanetog til Odderbanen.
(TV2 Østjyll. 16.02.07)
|
Bred geografisk støtte til letbane.
(Danske Kommuner 15.02.07)
|
Londons trafik propper trods bompenge.
(Ingeniøren d. 15.02.07)
|
Letbane-projektet er genial nytænkning (K)
(Stiften Århus 14.02.07)
|
Sporvognen er fremtiden.
(JP d. 12.02.07)
|
Pas på: Strøm på Metroen.
(Berlingske d. 08.02.07)
|
Leder: Letbaner.
(JP Århus d. 07.02.07)
|
Ingen penge til århusiansk letbane.
(DR d. 07.02.07)
|
Metrocityring truer Marmorkirken.
(Ingeniøren d. 06.02.07)
|
Letbane- reglerne er parkeret i Århus
(JP d. 06.02.07)
|
Letbanen på Folketingets dagsorden tirsdag.
(DR Østjyll. 05.02.07)
|
Køreplan for ny metro: Et års forsinkelse.
(Ingeniøren d. 05.02.07)
|
Tvis-borgere kæmper for trinbræt
(Ingeniøren d. 05.02.07)
|
Odder klar til at stige på letbanen.
(Stiften Århus 02.02.07)
|
Trafikmodeller lokker politikere på glatis igen.
(Ingeniøren d. 02.02.07)
|
Politikere: Økonomien skal revurderes, hvis prognoserne fejler.
(Ingeniøren d. 02.02.07)
|
Trafikmodellens historie.
(Ingeniøren d. 02.02.07)
|
Store trafikprojekter kan godt holde budgettet.
(Ingeniøren d. 02.02.07)
|
Minister: Vi må vente på nye metro-beregninger.
(Ingeniøren d. 02.02.07)
|
Milliardhul i finansiering af ny metrocityring.
(Ingeniøren d. 02.02.07)
|
Metro cityring mangler milliarder.
(DR Kbh. d. 02.02.07)
|
Danskerne pendler mere og længere.
(JP Kbh d. 01.02.07)
|
Måske flere tog på banen til Gedser.
(Folketidende 31.01.07)
|
Grønt lys for undersøgel-se af metro til Carlsberg
(Berlingske d. 30.01.07)
|
Færre passagerer med metroen - ifølge OTM 5.
(Berlingske d. 29.01.07)
|
Passagerer svigter Metroen - ifølge OTM 5.
(Børsen d. 29.01.07)
|
Marmorkirken frygter Metroen.
(DR d. 24.01.07)
|
2007 i miljøets tegn.
(JP Kbh d. 23.01.07)
|
Visioner for Letbanen
(JP Århus 22.01.07)
|
Randers skal med på letbane.
(Stiften d. 20.01.07)
|
Gæld, trafikmos og spekulationsbyggeri..
(Politiken 17.01.07)
|
Gruppe vil have Metro til Holmen.
(Børsen d. 17.01.07)
|
Metroens cityring er kommet et skridt videre.
(Børsen d. 17.01.07)
|
Metroen skriger på rejsende.
(Dato d. 15.01.07)
|
Leder: Trafikken
(JP Århus 14.01.07)
|
Randersvej bliver som ny
(Stiften d. 13.01.07)
|
Processen holdes i fart
(Stiften d. 13.01.07)
|
Staten skal betale op mod halvdelen af letbanen.
(DR Østjyll. 11.01.07)
|
Favrskov klar med penge til letbane.
(Stiften d. 11.01.07)
|
Århusiansk letbane har stort regionalt perspektiv.
(Stiften d. 11.01.07)
|
Carlsberg vil sponsorere metro.
(Berlingske d. 11.01.07)
|
Carlsberg vil sponsorere metro til Valby.
(DR d. 11.01.07)
|
Glæde på Vesterbro over metrostation.
(DR d. 11.01.07)
|
Sekretariat for letbane i Århus.
(Stiften d. 06.01.07)
|
Ny ringbane til københavnerne.
(Politiken d. 03.01.07)
|
Skal sporvogne tilbage til København?
(Berlingske d. 01.01.07)
|
|