|
Nye beregninger viser, at en letbane langs Ring 3 vil give 8-9000 færre biler i døgnet. (23.12.03)
|
|
Århus' venskabsby i Norge - Bergen - indfører nu moderne sporvogne. Det kan muligvis give ny inspiration. (23.11.03)
|
|
I regeringens trafikforlig med R og DF er der afsat penge til forundersøgelser.
(06.11.03)
|
|
Forventningerne til den københavnske metro var i startfasen tårnhøje, selvom problemerne lurede under overfladen. (17.10.03)
|
|
Kombinationen af letbane, metro og tog med hurtige skift, tiltrækker mange nye passagerer. (12.10.03)
|
|
Arriva vil i samarbejde med to private selskaber anlægge og drive en letbane langs Ring 3.
(10.10.03)
|
|
Nyhed om starten på Letbaner.DK og åbning af hjemmesiden www.letbaner.dk.
(01.10.03)
|
|
Den 6. juni 2003 lå der et kompendium "Ideoplæg til RING 3 - Letbanen" fra en helt uventet kant, skriver magasinet Jernbanen. (01.08.03)
|
|
En letbane langs Ringvej 3 er billigere og lettere end andre løsninger, siger rapport.
(02.07.03)
|
|
En moderne sporvogn, der i åbent terræn kan køre 70 km/h, kan binde fem S-togsfingre sammen i Københavns omegen (27.06.03)
|
|
Københavns Amt finder det væsentligt, at Ring 3 styrkes med en moderne letbane, mens HUR ønsker flere løsninger undersøgt. (18.04.03)
|
|
De sporvogne, der etableres i vore dage, er væsentligt anderledes end dem, der fandtes "i gamle dage". (10.04.03)
|
|
Der er ikke penge til at opretholde busdriften på grund af den ny minimetro, skriver JyllandsPosten. (08.04.03)
|
|
Metroen er dyr, men hurtig. Sporvognen er billig, men langsom. Hvad er bedst, skriver Søndagsavisen. (06.04.03)
|
|
Der bør først og fremmest tænkes i store samlede løsninger i stedet for små, skriver Oliver Green i JP. (04.04.03)
|
|
Videreførsel til DTU kan også gøres i terræn
(18.06.02)
|
|
HUR startede i foråret 2002 med info-møder, hvor borgerne blev spurgt. (18.06.02)
|