Letbaner.DK
 
Arkiv 2006
Forside > Arkiv 2006 
Forside
Nyheder
Udland
TV & video
Hvad er letbaner?
Link
Om foreningen
Kontakt
Støttemedlemmer
Arkiv
Tilbage
Arkiv 2022
Arkiv 2021
Arkiv 2020
Arkiv 2019
Arkiv 2018
Arkiv 2017
Arkiv 2016
Arkiv 2015
Arkiv 2014
Arkiv 2013
Arkiv 2012
Arkiv 2011
Arkiv 2010
Arkiv 2009
Arkiv 2008
Arkiv 2007
Arkiv 2006
Arkiv 2005
Arkiv 2004
Arkiv 2003

Godt Nytår !

Med tak for det forløbne år, sender vi de bedste letbaneønsker for 2007.
(31.12.06)

Letbaner i Altinget.dk

Netavisen Altinget.dk omtaler letbaner i København, med citater fra Dansk Byg-geri, DTU, Kommunen og Letbaner.DK
(28.12.06).

Ny letbane begejstrer i Paris

Den første letbaneåbning i selve Paris har fået global opmærksomhed. (20.12.06).

Sporvognen er tilbage

Efter årtiers forvisning gør sporvognen comeback i europæiske storbyer, skriver Berlingske. (19.12.06).

Metro og Letbaner er løsningen

Letbaner forties i trafikdebatten. Svar på et usagligt metro-indlæg.
(11.12.06).

HUR ønsker letbaner i København

Formanden for Københavns trafikselskab HUR vil gerne have letbaner i København. (05.12.06).

Er metroen en god idé - Resultat:

• 27% Ja, fortsæt udbygningnen.
• 63% Nej, byg letbane i stedet
• 10% Nej, bedre forhold for biler

Eksperter anbefaler letbane til Brønshøj

Hellere en hurtig og billig letbane mod Brønshøj end en dyr metroforgrening. (25.11.06).

Paris har åbnet første Tram-Train

Lørdag d. 18.11.06 blev en ny Tram-Train linie T4: Aulnay - Bondy officielt indviet. (23.11.06).

Letbaneartikler fra Jernbanen

Læs om Århus letbaneprojekt m.m. på ny side med artikler fra Jernbanen.
(23.11.06).

Derfor skuffer Metroen

Københavns metro har stadig ikke det passagertal, som Ørestadsselskabet forventede trods flere nedjusteringer. (20.11.06).

Forslag til letbane Kolding - Billund

Et konkret ideoplæg til letbaner i Trekantsområdet kan blive virkelighed. (16.11.06).

Sporvogne på Frederiksberg

Historisk udstilling om Frederiksbergs sporvogne og busser. (15.11.06).

Trafikanalyse fra IDA

200 milliarder kroner for at undgå trafikkaos, skriver IDA. (14.11.06).

Infrastrukturkommissionen

Infrastrukturkommissionen består af forskere inden for transport og økonomi samt transportorganisationer og erhverv. (06.11.06).

Ring S-banen snart færdig

Københavns nye ringbane med S-tog føres nu helt til den sydlige endestation, Ny Ellebjerg. (06.11.06).

Århus letbane har fået blåt stempel

Trafikaftalen har givet Århus en VVM-analyse og et begrundet håb om støtte til det videre projekt. (30.10.06).

338 mia. kan fjerne trængslen

Bompenge, højhastighedstog, letbaner og koncentreret byudvikling omkring stationerne kan afhjælpe det stigende trafikkaos. (16.10.06).

Rapport om fremtidens transport

Center for Trafik og Transport har udarbejdet en rapport "Fremtidssce-narier for Transport i Danmark". (05.10.06)

Politikere på letbane-studietur

Århusborgmester og Peter Thyssen inviterede Folketingets Trafikudvalg med på studietur til Kassel (03.10.06)

Misinformation om metroen

Berlingske Tidende skriver at "Metroen i København har givet den kollektive trafik en passagerfremgang på 20%"
Det er KUN 1%!
(26.09.06)

Malmø byråd overvejer sporvogne

Byrådet i Malmø har nedsat et sporvognsudvalg, skriver transport-nyhederne.dk. (22.09.06)

Stockholm stemte ja til bompenge

- men uden mere kollektiv trafik havde forsøget sandsynligvis ikke haft effekt. (22.09.06)
Kun 1 % flere med Københavns kollektive trafik.

Milliarder smuldrer i kollektiv trafik

Efter metroen er der stort set ikke kommet flere passagerer med Københavns kollektive trafik. (21.09.06)

Mere metro til 50-60 mia. kr.?

Nye metroplaner står i skærende kontrast til fremtidens trafikbehov i Storkøbenhavn. (19.09.06)

Brev til Folketinget

En totalrenovering af jernbanen samtidig med Cityringen vil blive rigtig svær at gennemføre uden overophedet økonomi. (14.09.06)

M97 kritiserer letbaneplan i Århus

Bybusserne duer ikke. Der skal et tæt net af letbaner til Århus, mener miljøgruppen M97. (14.09.06)

Forhastede Cityring-forventninger

Metro-Ringen får ikke samme passagerpotentiale som den nuværende metro. (06.09.06)

Lucerne TramTrain-workshop

TramTrain-workshop afholdes d. 5-6. oktober 2006. Seneste tilmelding 17. september. (05.09.06)

Århus skal have moderne letbaner

Både Århus Byråd og Århus Amt er fast besluttet på at forbedre den kollektive trafik med letbaner. (01.09.06)

Aalborg Universitet Trafikdage 2006

To danske letbaneprojekter præsenteres mandag: Århus letbane og Ring 2½.
(27.08.06)

ATP-investeringer i Letbaner?

Det er glædeligt, at ATPs bestyrelse har besluttet, at investere i trafikanlæg. (18.08.06).

Udskyd Metrocityringen

Udskyd Metro-cityringen og brug pengene forsvarligt på renovering af banenettet. (12.08.06).

Dansk Letbane-design i Bergen

Bergen i Norge bygger nu en moderne letbane, som de kalder Bybanen. (16.07.06).

Letbaneløsninger skal med i trafikforliget

Mens vi venter på København-Ringsted, må der være råderum til investering i letbaner - JP Kbh. (09.07.06).

Ny letbane i Mulhouse skal hæve livskvaliteten

Præsident Chirac indviede ny letbane, der skal forhindre trafikpropper og hæve livskvaliteten i Mulhouse. (06.07.06)

Letbane-workshop i Lucerne

Tag til Lucerne i Schweiz og oplev ægte Tram-Train med HiTrans d. 13-15/9
d. 5-6/10.
(04.07.06)

HURs trafikudvalg om fremtiden

HUR omtaler letbaner som en naturlig del af hovedstadens trafik. (30.06.06)

Letbaner i København på TV

Der er denne sommer vist to udsendelser om letbaner i København. (23.06.06 - 03.08.06)

Sådan OPP-finansieres letbanen langs Ring 3

Let hæfte om OPP-finansiering og økonomi for Ring 3 Letbanen, udgivet af Københavns Amt. (22.06.06).

Moderne spor og byfornyelse

Se udstilling om letbaner og byfornyelse på Stockholms Sporvejsmuseum.
(22.06.06).

Rekordtal for Oslos sporveje

Oslos sporveje var nedlægningstruede for to år siden, men nu kører 16.000 flere dagligt med 'trikken'. (18.06.06).

Letbanen 175 mio billigere ved OPP

OPP-analysen er et indspark til letbanen langs Ring 3 fra Københavns Amt
inden de lukker.
(16.06.06).

Duo-sporvogn fra Kassel i Sverige

VTI och Alstom viste en 'Regiotram' fra Kassel ved svensk seminar i maj.
(12.06.06).

Letbane-penge skal i nyt trafikforlig

Siden 1997 har Københavns Amt taget aktiv del i at undersøge, hvordan et trafiksystem langs Ring 3 skal bygges, skriver Ingeniøren. (10.06.06).

Berlin har fået ny Hovedbanegård

Superbanegårdens første hverdag forløb med begrænsede forsinkelser. (01.06.06).

Skal letbaner OPP-finansieres?

Længe ventet OPP-analyse om letbanen langs Ring 3 er blevet præsenteret. (25.05.06).

Mere metro løser ikke problemerne for bilisterne

Indlæg bragt i Ingeniøren tager os til Montpellier, der har gode erfaringer med nye letbaner. (24.05.06).

Hyppigere afgange og hurtigere S-tog

S-togene i København sætter næste år farten op, siger DSB S-tog. (24.05.06).

Plancheudstilling om Letbaner i København

Plancheudstilling fra Letbaner.DK vises på Sporvejsmuseet i denne sæson. (23.05.06).

Kronprinseparret invier sporvogn

Idag invies tronarvingens dåbsgave af kronprinseparret, en sporvogn fra Melbourne. (23.05.06).

Kollektive trafik, skal få folk til at lade bilen stå

I disse år gøres der meget for at forbedre den kollektive trafik i udlandet, skriver Illustreret Videnskab. (18.05.06).

Letbaner i lokal-TV

"Letbaner i hovedstaden".
Programmet der ikke måtte vises?

(16.05.06).

Borgere ønsker letbane til Operaen

City-Avisen omtaler Letbaner.DK's ønske om mere offentlig trafik til Refshaleøen og Operaen. (03.05.06).

Ingeniører diskuterer letbaner

Skal vi have metro, letbaner eller Ruf'er i København? Livlig debat i Ingeniøren.
(24.04.06).

Milliardinvesteringer uden effekt

Metroen har ikke løftet den kollektive trafik, skriver Ingeniøren.
(12.04.06).

4 ud af 10 bilpendlere ville gerne køre med tog

42 pct. af bilisterne er interesseret i at skifte til tog, hvis rejsetiden nedsættes et kvarter og togafgange fordobles. (12.04.06).

Pendlernes problemer vil fortsætte

Roskilde Amt har offentliggjort rapport der viser at spildtiden er steget 48 pct. på et år. (10.04.06).

Tre tog i timen på Hovedstadens lokalbaner

Fem lokalbaner i hovedstadsområdet får i de kommende år et gevaldigt løft med nye tog og flere afgange. (10.04.06).

Letbaner er nødvendige for Cityringens succes

Metrocityringen til 15 mia. kr. tilgodeser kun de bydele, der ligger nærmest centrum. (05.04.06).

Trafikprogrammer i lokal-TV om Letbaner

Focus TV sender i den kommende tid 12 trafikprogrammer på Kanal København. (03.04.06 rettet 07.04.06).

Høring om Cityringen gik som forventet

Kun politikerpanelet måtte stille spørgsmål. (01.04.06).

Ring 3 letbane vil gavne Industriarbejdere

Industriarbejdere kører med bil frem for bus og tog. (01.04.06).

Trafikplan København

På baggrund af beslutningen om at udvide metroen, har Letbaner.DK udarbejdet et forslag til fødelinier. (30.03.06).

Høring om Metro Cityringen

Københavns Borgerrepræsentation arrangerer høring om Metrocityringen, torsdag d. 30/3 kl. 16. (22.03.06).

Metro Cityringen er en gigantisk fejltagelse

Ingeniør konkluderer 'at ringmetroen ikke opfylder nogen af de trafikale argumen-ter, som man med rimelighed kan stille til et projekt til 15 mia'. (22.03.06).

Nye tog til Lokalbaner

Den 27. februar garanterede Amtsrådet et lån på 187 mio. kr. til køb af ni togsæt til Vestsjællands Lokalbaner. (17.03.06).

RBT inviterer til debatmøde

Rådet for Bæredygtig Trafik inviterer til debatmøde om Københavns trafik - Mandag d. 20/3 kl. 17–19. (16.03.06).

Godt besøgt JETRA-møde om letbaner

HiTrans-medlem gæstede København på JETRA-møde d. 13/3. (15.03.06).

Samdrift af Odder- og Grenaabanen udskudt

DSB har ikke lyst til at investere i en aftale for at skaffe nyerere togmateriel til Grenåbanen. (14.03.06).

International Letbaneside nu dansk

Den hollandske side Lightrail.nl har åbnet en dansk underside med Århus-projektet.
(11.03.06).

Er Københavns Metro for lille?

En kostbar udvidelse af Metroen overvejes af Ørestadsselskabet.
(05.03.06).

Gedserbanen sætter sindene i kog

Transportministeren står fast på genåbning. (02.03.06)

Det Nyeste på Letbane-fronten

JETRA, Selskabet for Jernbanetransport inviterer til møde med letbane-expert fra HiTrans, Axel Kühn d. 13/3. (28.02.06).

Fem letbanelinier på ti år i Lyon

De nye letbaner er iøjnefaldende i Lyon, og det er byens udvidelsesplaner også. (26.02.06).

Kongelig sporvogn på danske skinner

Efter 32.000 km står Melbourne-sporvogn nu under tag på Sporvejsmuseet. (19.02.06).
Metro-reklame

Slut med at savne sporvognen?

"Nu er det altså slut med og savne sporvognen" siger Metroselskabet på TV2-Lorry reklame. (15.02.06).

Trafikudvalgsformand:
Metro er ikke nok !

Kilometerlange bilkøer på motorvejene omkring København er et dagligt tilbagevendende problem.
(12.02.06).

Cityring er en fejlinvestering uden letbaner

Kun et letbanenet med radiallinier vil kunne retfærdiggøre bygningen af Metro cityringen, siger Letbaner.DK i pressen.
(04.02.06).

Forlig om Metrocityring i København

Regeringspartierne har indgået forlig med Socialdemokraterne, De Radikal og DF. (02.02.06).

Cyklisterne og miljøet

Vælg en trafikal helhedsplan, der for små midler kan revitalisere København hurtig.
(30.01.06)

Tegn på Gedserbanens genåbning

Transportministeren giver nu håb for, at togtrafikken på strækningen Gedser - Nykøbing Falster genoptages.
(24.01.06)

Bompenge på vej mod Danmark?

Ikke bare det økonomiske aspekt vil være en stopklods for bompengene. Alternativerne for bilisterne mangler.
(10.01.06)

DSB betaler prisen

Man må forvente, at det fremover går alvorligt ud over DSB's indtjening, og at endnu flere vil fravælge kollektiv trafik.
(06.01.06)

Om igen hr. Transportminister

Linie 5A kunne være den første buslinie i Københavns Kommune, der bliver lagt om til letbane.
(05.01.06)
Gå til menuen øverst til venstre

Til top

Læs flere nyheder i Arkiv 2005
 
 
Udgivet i 2006: 
Se alle udgivelser her
Forslag til letbanenet i Storkøbenhavn

 
Se alle udgivelser

Sakset i pressen
presselink 2006

Økonomien vakler under Metrocityringen.
(Dato d. 20.12.06)
Fejl i beregninger truer metro-økonomi.
(Ingeniøren d. 20.12.06)
DSB: Færdig Ringbane giver ny vækst.
(DR-Kbh d. 20.12.06)
København satser på bussen.
(Berlingske d. 19.12.06)
Sporvognen er tilbage.
(Nyhedskilde:
Berlingske d. 17.12.06)
Un tram pour tous. Paris
(T3-projektet 17.12.06)
Paris welcomes trams back to town.
(BBC d. 16.12.06)
STRASSENBAHN-COMEBACK IN PARIS
Vive le Tram!

- Se billeder -
(Spiegel d. 14.12.06)
Metroen undgår at betale 900 mill. i skat.
(Dato d. 15.12.06)
Nyt liv til KBH.
forslag t. ny Rådhusplads
(Berlingske d. 14.12.06)
Metroen taber milliarder i værdi. (epn)
(Dato 14.12.06 side 25)
Det kunne du også få for Metromilliarderne:
86 km letbane og 5 mia. i hånden.

(Nyhedsavisen 13.12.06)
Metroen kan koste kassen.
(Nyhedsavisen 12.12.06)
Metroring uden øko-nomisk smertegrænse.
(DR-Kbh d. 11.12.06)
Blankocheck til det nye metrobyggeri.
(Dato 11.12.06 side 14)
Københavnske vejkryds er livsfarlige for cykler.
(Ingeniøren 06.12.06)
Nej tak til tog mellem Ringe og Faaborg.
(Fyns Stifts. 06.12.06)
Politisk kovending sikrer aftale om færre biler i København.
(DR Kbh. d. 01.12.06)
Dansk trafikpolitik: Talentløs, ukoordineret og kortsigtet.
(Ingeniøren 30.11.06)
Flemming Hansen vil tænke langt(!) (Randers Amtsavis 30.11.06)
Elgigant vil investere i den århusianske letbane.
(JP Århus 30.11.06)
R: Ingen bro til Femern.
(DR d. 30.11.06)
Gratis tog og busser uden virkning.
(Berlingske 30.11.06)
Teknologiråd: Gratis bus og tog er spild af 11 milliarder kr.
(Ingeniøren d. 30.11.06)
Gratis er smart i byen, men ikke på landet.
(Nyhedsavisen 30.11.06)
Gratis offentlig transport? Hent rapport.
(Teknologiråd 29.11.06)
Det skal være superbilligt at køre i bus.
(Politiken 29.11.06)
Gratis busser og tog kan blive fremtiden.
(DR Midt-Vest 29.11.06)
Tausende nahmen Strassenbahn in besitz.
Fra Gera, Tyskland.
(Readers E. d. 28.11.06)
Hurtigere tog løser ikke Københavns trafik-problemer.
(DR d. 25.11.06)
Borgmestre med jernbanevisioner. (Trans-port Mag. d. 24.11.06)
Hurtigtog og ny bro over Vejle Fjord.
(TV Syd d. 23.11.06)
Storby-borgmestre vil have milliarder til nye jernbaner.
(DR d. 22.11.06)
Leder: Letbaner
(JP Århus d. 21.11.06)
Debatindlæg: Løsningen er mere Metro
(Berlingske 21.11.06)
T4: Tram-train.
(Connected Cities)
Paris T4 opens.
(LRTA d. 20.11.06)
Gratis bus og tog giver trafikkaos.
(Ingeniøren d. 20.11.06)
Gratis bus og tog flytter de forkerte.
(DR d. 20.11.06)
Gratis offentlig transport kan være løsningen. (DR)
(Dato 20.11.06 side 14)
Uenighed forsinker trafikken på Sjælland.
(Berlingske d. 20.11.06)
Hellere en hurtig og
billig letbane mod Brønshøj end en dyr metroforgrening.

(Ingeniøren d. 17.11.06)
Miljøfolk kræver at blive hørt om Århus letbane.
(Stiften d. 16.11.06)
Ikke passagerer nok i metroen.
(DR Penge d. 16.11.06)
Staten mister penge på Venstres DSB-strategi.
(Børsen d. 15.11.06)
Billigere transport.
(JP d. 14.11.06)
Dresden feiert neuen Hauptbahnhof.
(Spiegel d. 10.11.06)
Letbanetog på Odderbanen.
(DR Østjyll. 09.11.06)
Prisen for at undgå trafik-kaos: 200 mia kr.
(Ingeniøren d. 09.11.06)
Regeringen beskyldes for nøl.
(Berlingske d. 09.11.06)
Oddergris dropper
100 km/t.

(TV2 Østjyll. 08.11.06)
To nye færgeruter til Operaen.
(Politiken 07.11.06)
Sådan får hollænderne plads i trafikken.
(DR Tema nov. 2006)
Flemming Hansen kortlægger behovet for intelligent trafikstyring.
(Ingeniøren 06.11.06)
Trafikforlig er ren lappeløsning.
(Ingeniøren 03.11.06)
Ringbanen føres helt til endestationen.
(DR Kbh. d. 02.11.06)
Regeringen nedsætter infrastrukturkommission.
(Ingeniøren 02.11.06)
Infrastrukturkommission og konference skal danne grundlag for ny trafikplan
(TRM d. 02.11.06)
Bygningsingeniør skal redde os fra trafikkaos.
(Ingeniøren 31.10.06)
Borgerne afviser bompenge.
(Stiften d. 30.10.06)
Venstre: Mere metro
(DR d. 30.10.06)
Penge til letbane og motorvej.
(Stiften d. 27.10.06)
Første danske sporvogn i det 21. århundrede på vej. (Stiften 27.10.06)
Letbane rykker tættere på.
(TV2 Århus 27.10.06)
Planen for motorvej og tognet er nu på skinner.
(Berlingske d. 27.10.06)
Fire milliarder kroner til togdriften.
(DR d. 26.10.06)
Århus vil genindføre sporvogne.
(DR d. 26.10.06)
Ansigtsløftning til jernbanen.
(Berlingske d. 26.10.06)
Godt nyt for togpendlere.
(Epn.dk d. 26.10.06)
Transportbranchens indtjening styrtdykker.
(Berlingske d. 26.10.06)
Silkeborg: Kombilinien blev den foretrukne.
(Vejdirektorat. 26.10.06)
Naturvenner rystede over trafikaftale.
(Politiken d. 26.10.06)
Nyhedsbrevet:
"Kollektiv Trafik".

(KTF, oktober 2006)
Nye jernbanesignaler til 13 milliarder.
(Berlingske d. 19.10.06)
Rapport om (gods)transportformerne fra TRM. (Transportmag.
d. 16.10.06)
MF'er vil genåbne jernbane.
(TV2 Fyn d. 14.10.06)
338 mia. kr. for at fjerne trængsel i Danmark. (Ingeniøren d. 13.10.06)
Sjællændere pendler længere.
(Politiken d. 13.10.06)
Metroen styrer mod gældsfælde.
(Dato d. 09.10.06)
Danske trafikinvesterin-ger halter (Transport-magasinet d. 09.10.06)
DSB helt med på letbane og ny busterminal. (Stiften Århus, 06.10.06)
Trafikkaos koster milliarder. (DR Penge
d. 05.10.06)
Statsministeren glemte jernbanerne. (Randers Amtsavis 03.10.06)
Download Ingeniørens Trafikrapport her.
(Ingeniøren sept. 2006)
Metroselskabet har været mere end heldige.
(Berlingske d. 29.09.06)
Økonomernes drøm er et politisk mareridt.
(Ingeniøren d. 29.09.06)
Ingeniøren nedsætter trafikkommission.
(Ingeniøren d. 29.09.06)
Jyderne skal også betale til metro.
(Dato d. 28.09.06)
Trikk og bane går så det suser.
(osloplus.no d. 26.09.06)
Et fornuftig valg i Sverige.
(Bytrafikk.no, 21.09.06)
Erhvervslivet skeptisk overfor bompenge.
(Læs i Dato d. 21.09.06)
Dansk flertal for bompenge i København.
(Ingeniøren, 21.09.06)
Hvad med trafikken før metrocityringen.
(Læs i Dato d. 20.09.06)
Milliarder forsvinder i den kollektive trafik.
(Læs i Dato d. 19.09.06)
Bred støtte til letbane. (JP Århus, 19.09.06)
Folketinget vil støtte letbane. (TV Østjylland, 19.09.06)
Pro et contra.
(Berlingske, 18.09.06)
København skal være en Metro-metropol. (?!)
(Berlingske d. 18.09.06)
Enighed om milliard-investering i spor. (Fyns Stiftstidende, 18.09.06)
Totalt Metro-stop i weekenden.
(Berlingske d. 18.09.06)
Kommuner roser trafikminister. (Danske kommuner d. 18.09.06)
Odderbanens spor er miserabelt.
(Stiften Århus, 16.09.06)
Dansk trafik styrer di-
rekte mod sammenbrud.
(Ingeniøren d. 15.09.06)
Politikerne på letbane-studietur.
(DR Østjyll. d. 15.09.06)
Togplan vækker vrede.
(Jyske Vestkysten
d. 14.09.06)
Tid til sporskifte på jernbanenettet.
(Berlingske d. 14.09.06)
Metrostationer skifter navn.
(Berlingske d. 14.09.06)
Malmö kan få spårvagnar. (Øresund Network 14.09.06)
S vill satsa på spårvagnar.
(Svt.se 13.09.06)
Ikke folk nok til jernbanerenovering.
(DR d. 13.09.06)
S-togsskinner bliver renoveret først.
(DR d. 13.09.06)
Milliarder til skinner forsvinder.
(Berlingske d. 13.09.06)
Jernbaneregning på 10 mia. kr.
(JP d. 12.09.06)
Cyklister skal hjælpe med trafikplanlægningen.
(Fyns Stiftst. 11.09.06)
Udskyd Cityring.
(JP d. 08.09.06)
M97 rejser kritik af letbane-hast.
(Stiften Århus, 07.09.06)
Ældre frygter Metroen.
(JP d. 07.09.06)
Tvärbanan i Stockholm ønskes forlænget igen.
(Svenska Dagbladet d. 07.09.06)
Nye signaler.
(TV2 Øst d. 06.09.06)
Også bilister vælger Metroen.
(Berlingske d. 05.09.06)
Lokalbanens nye tog snart klar til at køre. (Frederiksborg Amtsblad d. 31.08.06)
Ingen nye penge til nedslidte skinner.
(JP d. 29.08.06)
Letbaneprojektet:
Politikere overhører advarsler.
  (Stiften
Århus d. 28.08.06)
Letbaner mere end et Århus-projekt.
(JP Århus d. 25.08.06)
Fem års transportpolitisk tomgang.
(JP d. 24.08.06)
Leder: På kortet.
(JP Århus d. 24.08.06)
Favrskov vil med i letbaneprojekt. (TV2 Østjylland d. 22.08.06)
Flere radikale peger nu på ny bane over Køge. (Dagbladet d. 21.08.06)
Infrastrukturens politiske dilemma. (Berlingske
d. 21.08.06)
Århus får letbane i 2015. (aarhus.dk d. 18.08.06)
Staten vil støtte letbanen i Århus.
(Stiften d. 18.08.06)
Letbane klar om 10 år.   (TV2 Østjylland
d. 17.08.06)
Solidt tilskud til letbane fra Region Midtjylland. (DR Østjylland 17.08.06)
Letbane til Århus.
(TV2 Østjylland
d. 17.08.06)
God økonomi i en letbane i Århus-området.
(DR Århus d. 15.08.06)
Banen kan ende på udenlandske hænder.
(Berlingske d. 15.08.06)
Storkapital står i kø for at investere i jernbanenettet.
(Politiken d. 15.08.06)
Ikke råd til tog hvert 20. min. på lokalbaner.
(DR Kbh. d. 14.08.06)
ATP:
Lad os redde jernbanen.

(Berlingske d. 14.08.06)
Politisk opbakning til ATP-forslag om jernbanen.
(DR d. 14.08.06)
Transportministeren bør gå. (JP d. 14.08.06)
K: Ny kommission skal slagte trafikkøer.
(Berlingske d. 11.08.06)
Nedläggningsplaner av tåg får kritik.
(Sydsvenskan 11.08.06)
Metrosikkerhed skal under særligt tilsyn.
(Ingeniøren d. 10.08.06)
Rapport: Sikkerheden i metroen er i orden, men.. (DR d. 10.08.06)
IC4-tog kommer i år.
(Berlingske d. 10.08.06)
17 tågsträckor kan läggas ner.
(Sydsvenskan 10.08.06)
Togpassagerer skal informeres bedre.
(Berlingske d. 09.08.06)
Metroen kan risikere flere italienske tog. (Ingeniøren d. 08.08.06)
DSB-ansatte føler sig ramt af ministerkritik.
(DR d. 08.08.06)
Frit spil i Metroen.
(EB d. 03.08.06)
Metro-sikkerhed en katastrofe.
(EB d. 01.08.06)
Skjuler rapport om sikkerhedssvigt i Metro.
(Berlingske d. 01.08.06)
Trafikministeren skal skifte signal.
(JP d. 31.07.06)
Bompenge er en succes i Stockholm.
(DR d. 31.07.06)
S-togspendlere mere stressede end jager-piloter. (3F d. 28.07.06)
Oslo Sporveje dropper ny metrostation. (Aftenposten 28.07.06)
LO og arbejdsgivere angriber forsinkede tog. (3F d. 26.07.06)
Minister:
Letbanen er på vej.

(JP Århus d. 20.07.06)
Busvognmænd: Øg den kollektive trafik med 25-40 pct. (JP d. 20.07.06)
SF vil have skinner til Tirstrup.
(JP Århus d. 20.07.06)
Massivt politisk pres på DSB-top.   (Berlingske
d. 20.07.06)
DSBs italienske mareridt. (Berlingske d. 19.07.06)
Lokal modstand mod Metro.
(JP Kbh d. 19.07.06)
Hovedløs elektrificering. (JP Århus d. 19.07.06)
Trafikråd skal sikre national plan.
(JP d. 14.07.06)
Tastefejl forskønnede Roskildeløsning.
(Ingeniøren d. 05.07.06)
Letbaneløsninger skal med i trafikforliget.
(JP Kbh. d. 04.07.06)
Milliardudgift til jernbanens signaler.
(Berlingske d. 04.07.06)
Regionsformand beklager forsinket jernbane.
(DR Kbh. d. 03.07.06)
Malmö
Sillabanans sista chans.

(Sydsvenskan 30.06.06)
Leder:
Sporene skræmmer.

(Ingeniøren d. 30.06.06)
FRI: Ny skinne-VVM er politisk uansvarligt.
(Ingeniøren d. 29.06.06)
Eksperter: Nye skinne-undersøgelser spild af penge.
(Ingeniøren d. 28.06.06)
DSB elevatorer ødelæg-ges 200 gange om md. (DR Kbh. d. 28.06.06)
Præcisering af tunnel-debat. (JP d. 28.06.06)
- Et svar på leder: Tunnelfordele.
(JP d. 23.06.06)
Konservative står stejlt på Køge-linie.
(Ingeniøren d. 27.06.06)
Letbane-idé lever stadig. (DR Kanal 94
d. 27.06.06)
Kompromis i jernbanestrid.
(JP d. 27.06.06)
Politikere blæser til afgang for ny jernbane til Ringsted.
(TV2 Øst d. 27.06.06)
Elevatorhelvede hos DSB. (JP d. 26.06.06)
Letbane mellem Kolding og Billund. (DR Kanal 94 d. 23.06.06)
Klesdesigner med bybane-seier. (TV2 iBergen d. 23.06.06)
Danske el-togsanlæg er Europas dyreste.
(Ingeniøren d. 23.06.06)
Europæisk gods bliver på vejene.
(Ingeniøren d. 23.06.06)
Rekordvekst for trikken. (Dagsavisen, Oslo
d. 18.06.06)
Protest mod Metro på Enghave Plads. (Berlingske d. 15.06.06)
Kæmper mod metrostation.
(DR Kbh d. 11.06.06)
Bund zahlt für die Hafencity-U-Bahn, Hbg.
(Die Welt d. 08.06.06)
Metroen holder pause i tre måneder.
(DR Kbh d. 07.06.06)
Slik blir Bybanen. (TV2 iBergen d. 02.06.06)
Metro på Enghave Plads.
(DR Kbh d. 02.06.06)
Strid om placering af metro på Vesterbro.
(DR Kbh d. 01.06.06)
Forligspartier bakker ikke op om ny Køge-jernbane
(Transportmagasinet d. 30.05.06)
Neuer Hauptbahnhof im Alltagstest, Berlin
(Die Welt d. 30.05.06)
Berlins nye hovedbane-gård indviet. (Berlingske d. 29.05.06)
Lyse udsigter for
Århus-letbane.

(Stiften d. 25.05.06)
Leder: Kærkommen alliance.
(JP d. 25.05.06)
Charmeoffensiv åbner for Letbane.
(JP Århus d. 25.05.06)
Letbane-penge vækker glæde i Århus.
(TV Østjyll. d. 25.05.06)
Flertal for ny jernbane over Køge.
(DR Reg. d. 25.05.06)
Berlins nye hovedbane-gård åbner i morgen . (Ingeniøren d. 25.05.06)
Ny vægt bag krav om Letbane langs Ring 3.
(DR Kbh d. 24.05.06)
R og DF sammen om trafikoplæg (Berlingske Tidende d. 24.05.06)
DF og R presser regeringen på trafikken. (DR d. 24.05.06)
Strid om jernbanestrækning
(TV Øst d. 24.05.06)
Banedanmark renoverer Gedserbanen.
(BDK d. 16.05.06)
Straßenbahnen - seit 125 Jahren in Berlin.
(Die Welt d. 15.05.06)
Bompenge giver lille fald i trafikken.
(DR d. 11.05.06)
Kræver jernbane via Køge. (Danske Kommuner d. 09.05.06)
Enghave Plads fører lokalkamp om Metroen.
(JP Kbh. d. 09.05.06)
Borgere ønsker Letbane til Holmen.
(City Avisen, 02.05.06)
Havnebusserne henter flere passagerer.
(City Avisen, 02.05.06)
Metroen ventes betalt ni år tidligere.
(JP Kbh. d. 02.05.06)
Grenaabanen ikke afsporet.
(JP Århus d. 02.05.06)
Leder: Sporløs
- om Grenåbanen

(JP Århus d. 29.04.06)
Banal fejl afslører metroens sårbarhed.
(Ingeniøren d. 28.04.06)
Nu tar alle trikk og bus.
(osloplus.no d. 26.04.06)
Regionale lyntog giver bilen baghjul (Berlingske Tidende d. 24.04.06)
Laurbjerg vil på køreplanen (Stiften Århus d. 21.04.06)
Konstruktivt møde om letbaneplaner i Århus
(JP Århus d. 11.04.06)
Sporvejsmuseet får kongeligt besøg d. 23/5.
(SHS d. 03.04.06)
Succes at genåbne Hedensted Station. (DR Kanal 94 d. 02.04.06)
Paris T3 forms a green corridor. (Railway Gazette d. 01.04.06)
Cityring om hjørnet (Gratis metro-reklame) (JP d. 30.03.06)
Letbane atter på skinner.
(JP Århus d. 30.03.06)
Grenåbanen er ikke i vejen.
(JP Århus d. 30.03.06)
Total farce /Leder.
(JP Århus d. 25.03.06)
Letbanen er slet ikke død. (Stiften Århus d. 25.03.06)
Pres på minister for at godkende Letbane.
(JP Århus d. 25.03.06)
Stop for nye tog til Grenaa-banen.
(TV2 Østj. d. 23.03.06)
Metrocityringen er en gigantisk fejltagelse.
(Ingeniøren d. 17.03.06)
Ritt Bjerregaard vil have metrocityring i høring.
(JP Kbh. d. 09.03.06)
Mere jernbane Kbh-Ringsted tættere på.
(DR Kbh. d. 07.03.06)
Ritt bryder alle aftaler.
(DR Kbh. d. 04.03.06)
Ny bane giver øget kapacitet. (Dagbl. Køge d. 03.03.06)
Fordele ved ny jernbanelinie.
(DR Reg. d. 03.03.06)
Nye tog til vestsjæl-landske lokalbaner.
(DR Reg. d. 01.03.06)
SF vil også stemme for Metroens cityring.
(DR Kbh d. 01.03.06)
Bybane-ja i Stortinget (TV2 iBergen d. 28.02.06)
Den kongelige sporvogn
i Danmark.

(SHS d. 18.02.06)
Lokalbane-fusion i Gilleleje (Frdb. Amtsavis d. 16.02.06)
Kongelig sporvogn næsten fremme
(DR Kbh. d. 12.02.06)
Nyt system giver grøn bølge til udrykninger (DR Indland d. 11.02.06)
Kortere transporttid med tog i Nordsjælland
(DR Kbh. d. 10.02.06)
Jubelår for Sporveien
(TV2 i Oslo d. 06.02.06)
Letbanegruppe advarer mod metro
(TV2 d. 02.02.06)
Gedserbanen åbnes igen, lover minister
(DR Reg. d. 25.01.06)
Regering: Bornholm hænger på Metro-gæld
(DR Bornh. 23.01.06)
Vildt trafiksystem, RUF
(DR Kbh d. 20.01.06)
Hedensted Station genåbnet
(TV Syd d. 07.01.06)
Marys sporvogn på vej til Danmark
(TV2 d. 05.01.06)
Politikere afviser bompenge i København
(DR Nyheder d. 03.01.06)

Gå til menuen øverst til venstre 
  Til top



 
Copyright © Letbaner.DK
Forbehold