|
Vi mener at LETBANER
- Yder højklasset kollektiv transport
- Styrker mobilitet bæredygtigt og økonomisk
- Giver færre biler i centrum
- Er afgørende for de trafikale klimamål
- Bør prioriteres, som i de over 200 europæiske byer med letbaner
- Letbaner skal med i de trafikale beslutninger
|
STØT Letbaner.DK's frivillige arbejde for bedre byer
SAKSET i PRESSEN Opdateret 26.11.2023
|
NYHEDER
|
583.000 passagerer steg på letbanen i september. Tallet er det hidtil højeste for en enkelt måned. (20.10.23)
|
|
Det udvalg, der skal afgøre letbanens fremtid, tøver stadig. Hvor blev visionerne fra Samspil 2025 af? (17.10.23)
|
|
Søgning efter artikler:
Tilføj - site:www.letbaner.dk - i søgelinjen med dit søgeord.
|
NYHEDSINDSLAG
Ny dronevideo: Fra Buddingevej til Lundtofte

Se letbanebyggeriet oppefra i denne dronevideo. Turen er kogt ned til godt 2 min. gennem strækningen i Lyngby-Taarbæk Kommune. Lyngby, 20.10.23.
|
ZÜRICH I SCHWEIZ ER ET FORBILLEDE
|
Where People Are Welcome and Cars Are Not

When it comes to transportation options and smart city planning, you can argue Zurich, Switzerland takes the top prize in the world, Zürich, oktober 2014.
|
UDLAND
|
Også i Oslo, der ikke nedlagde sporvogne, kommer der stadig nedvurderende indlæg om byens "trikker". (09.06.23)
|
|
Nogen mener at BRT-busser kan det samme som letbaner, men passer det? (17.05.22)
|
|
Når der er mange rejsende i en vejkorridor, og man ønsker at flytte bilister til den kollektive trafik, må man gøre den mere attraktiv. (ny video 27.12.21)
|
|
Det er primært to forhold, der gør den store forskel mellem letbane og bus. (15.11.20)
|
|
Letbaner vinder frem over det meste af Europa som et supplement til bus og tog. (20.09.17)
|
Denne hjemmeside opsamler IKKE persondata og vi installerer ikke cookies på din PC ud over til statistik.
Vi har dog ikke kontrol over eksterne link til videoer og nyheder mm.
Læs mere om vores GDPR-politik her.
|
|