Letbanen er byens mest bæredygtige og tiltalende form for kollektiv trafik.
|
Mindre vejstøj indgår ikke i de samfundsøkonomiske beregninger ved letbaneanlæg. (08.01.25)
|
|
|
Letbaner og BRT siges at kunne det samme, - men der er store forskelle, skriver Stiften d. 21/5-24. (31.07.24)
|
|
|
Vil letbaner være en gevinst eller et tab for samfundet? Et letbaneprojekt, der betaler sig i Kiel, betaler sig ikke i Aarhus, skriver JP. (26.07.24, opdateret 12.02.25)
|
|
|
- Tanken om grøn transport leder os direkte videre til kollektiv transport, hvor der er behov for gentænkning. (20.03.23)
|
|
|
Nogen mener at BRT-busser kan det samme som letbaner, men passer det? (17.05.22)
|
|
|
Når der er mange rejsende i en vejkorridor, og man ønsker at flytte bilister til den kollektive trafik, må man gøre den mere attraktiv. (27.12.21)
|
|
|
Det er primært to forhold, der gør den store forskel mellem letbane og bus. (15.11.20)
|
|
|
Samfundsøkonomi er blot en af mange måder at betragte et projekt på, skriver Thomas Krag. (24.04.18)
|
|
|
Letbaner vinder frem over det meste af Europa som et supplement til bus og tog. (20.09.17)
|
|
|
Kan letbanen i Ring 3 erstattes af BRT-busser? Movia svarer i Altinget d. 7/4-16. (13.04.16)
|
|